Mida stiilipeole selga panna ja kuidas lahendada ürituse riidehoid?

„Mida üritusele selga panna” on küsimus, millele vastuse leidmine on tõenäoliselt paljude jaoks aeganõudev, eriti daamidel. Rõivaste valikul tuleb silmas pidada nii ürituse iseloomu, toimumiskohta kui ka enda vanust ja isikupära. Riietumisetiketti ei pea alati rangelt järgima, kuid viisakas on kutsele märgitud informatsiooniga siiski arvestada. Näiteks kui sind on kutsutud stiili- või kostüümipeole, siis tavalistes riietes minemine võib riivata peo korraldajaid, kes on ürituse korraldamise ja ruumide kaunistamisega palju vaeva näinud.

Ürituse korraldajal on lisaks endale riiete valimisega veel kaks olulist küsimust: kas määrata peo kutsele riietumisstiil ja kuidas korraldada rõivahoid?

blogi

Kuidas valida kostüüm stiilipeole?

Stiilipeo kutset saades valdavad inimesi erisugused emotsioonid: osad rõõmustavad ja hakkavad põnevusega riietust valima, teised on nördinud ja näevad kostüümi kandmist tüütu lisakohustustusena.

Kuidas muuta stiilipeole rõivastuse valimine kiireks ja meeldivaks? Alustuseks vaata, mida on teised teinud. Tänasel infoajastul on internet täis erinevaid pildigaleriisid ja blogipostitusi rõivaste valimise teemal, samuti kostüümide ise meisterdamise õpetusi. Kui sa enda õmblemisoskuseid sel korral aga proovile panna ei soovi, saad rõivaid laenutada.

Kostüümilaenutus Tallinnas

  • Rahvusooper Estonia
  • Tallinna Linnateater
  • Vene Teater
  • Eesti Rahvusringhääling
  • Must Luik
  • Maskeraad

Inspiratsioonigalerii kostüümi valimiseks stiilipeole

Koostasime Tallinna Lauluväljaku Pinteresti kontol ka galerii vahvatest ja põnevatest kostüümidest. Loodame, et leiad siit inspiratsiooni, millised rõivad ja aksessuaarid stiilipeoks valida.

kuidas-valida-kostuumi-stiilipeole

Vaata inspiratsioonigaleriid: Kostüümid stiilipeole

Kuidas planeerida ürituse riidehoid

Eesti muutliku kliima tõttu on üleriiete riputamise vajadus peaaegu aastaringselt. Järgnevalt oleme välja toonud 9 punkti, millele mõelda, et riiete hoiustamine sujuks tõrgeteta ja külalised ning korraldajad saaksid keskenduda põhilisele – ürituse nautimisele ja läbiviimisele.

1.Mida teha, kui ürituse toimumiskohas pole garderoobi?

Kui korraldad üritust, aga sündmuse toimumispaigas riidehoidu pole, saad laenutada mobiilseid garderoobide lahendusi. Ratastel stanged on lihtsasti liigutatavad ja omavahel kombineeritavad. Samuti sobivad kergesti transporditavad garderoobilahendused ka erinevatele messidele ning mobiilsed proovikabiinid kaupluste ostuöödele.

2. Kui mitu nagikohta peab garderoobil olema?

Suvistel üritustel on garderoobi vajadus väiksem, kuid võimalus vihmase ilmaga mantlite, vihmavarjude ja vahetusjalanõude riidehoidu jätmiseks võiks siiski olemas olla. Kui suvel piisab väiksemast garderoobilahendusest, siis talvel planeeri nagikohti varuga. Külma ilmaga tulevad külalised paksude jopede või suurte kasukatega ning kui iga inimese jaoks on vaid üks nagikoht arvestatud, ei pruugi rõivad ja vajadusel ka vahetusjalanõud riidehoidu lihtsalt ära mahtuda.

3. Mida on peale nagide riidehoius veel vaja?

  • Jalatsikotid ja pingid istumiseks – väga oluline, kui enamik külalistest soovib jalanõusid vahetada, näiteks pidulikumal üritusel külmal ajal.
  • Peegel – pärast üleriiete eemaldamist soovivad külalised kiirelt oma soengu ja kostüümi üle vaadata.
  • Pakihoid – et külalised saaksid ära anda suured kotid või muu üritusel mitte ebavajaliku. Seejuures on aga oluline silmas pidada, et need oleksid ära pandud kindlasse kohta ja garderoobis oleks piisavalt teenindavat personali, kes pakkide turvalisuse eest vastutada jõuaksid.

Olenevalt ürituse iseloomust ja osalejatest võib lisaväärtuste vajadus laiemgi olla. Näiteks kui on oodata emasid-isasid väikeste lastega, võiks olla ruum, kuhu soovi korral saab jätta lastekäru või suuremate laste puhul näiteks tõuke- või jalgrattad.

4. Kuidas lahendada garderoobinumbrite süsteem?

Riidehoid on võimalik korraldada järgnevalt:

  • Numbreid pole üldse – külalised panevad oma rõivad sinna, kuhu ise soovivad. See lahendus sobib väiksematel üritustel.
  • Korduvkasutatavad garderoobinumbrid – suuremate ürituste puhul on garderoobides numbrite kasutamine paratamatu, et tagada kiire teenindus garderoobis ja vältida kaost ning trügimist. Kui garderoobis on juba numbrid olemas, on nende kasutamine mõistlik.
  • Ühekordsed numbrid – hea lahendus, kui garderoobis pole numbrimärke või neid on puudu, näiteks juhul kui olemasolevale garderoobile liidetakse mobiilne lahendus, et nagikohti juurde tekitada. Ühekordsed numbrid on lisakulu, kuid hea brändimise võimalus, sest neid saab tellida soovitud kuju ning värvidega. Samuti võimaldavad ühekordsed numbrid kiiremat teenindust rõivahoius.

Suurema ürituse korral teeb garderoobis orienteerumist ja teenindamast lihtsamaks ka see, kui garderoobi erinevatel osadel on märgistatud numbrite vahemik (näiteks, et 1. reast saab 1-100 numbritega rõivad kätte) – niimoodi teavad külalised ürituse lõppedes õiges järjekorras seista ja ka teenindajate töö on lihtsam.

5. Kuidas lahendada garderoobinumbrite kadumine ja muud pretensioonid?

Garderoobinumbrite kadumist saab lahendada erinevalt – näiteks antakse numbri kaotanud külalisele riided tagasi viimaste seas või küsitakse omaniku selgeks tegemiseks täpsustavaid küsimusi garderoobi jäetud esemete kohta. Mõnel üritusel küsitakse külaliselt rahalist kompensatsiooni numbri kaotamise eest. Kõige olulisem on aga see, et tegevuskava numbrite kaotamise korral tuleks teenindava personaliga kokku leppida enne ürituse algust.

Lisaks numbrite kadumisele võib esineda ka muid tõrkeid või pretensioone. Kui garderoobis on vaid 1-2 teenindajat ja järjekord rõivaste riidehoidu jätmiseks või sealt kätte saamiseks on väga pikk, ei ole teenindajatel aega ootamatustega tegeleda. Seetõttu soovitame ajaks, mil garderoobis on kõige rohkem inimesi, organiseerida riidehoidu abitöötaja, kes vastab vajadusel külaliste küsimustele ja lahendab esilekerkinud probleeme.

6. Kas garderoobi võib ürituse ajal valveta jätta?

Väiksemal üritusel, kus kõik teavad üksteist ja pole väga palju osalejaid, ei ole garderoobi vahepeal valveta jätmine üldjuhul probleemiks. Samas on oluline, et oleks teada, kelle poole pöörduda, kui garderoobist on vaja midagi kätte saada või on muid küsimusi.

Suurematel üritustel on aga kindlasti vajalik, et vähemalt üks teenindaja oleks kogu aeg riidehoius, et külalised saaksid tulla midagi oma riiete taskutest või pakihoiust võtma või kasutada oma rõivaid, et minna välja suitsupausile.

Samuti on töötaja viibimine garderoobis oluline turvalisuse tagamiseks – et keegi valvaks kogu aeg asju ja midagi kaduma ei läheks. Palju on üritusi, kus enne ürituse algust ja selle lõppedes on garderoobis teenindaja, kuid vahepeal ripuvad riided ja kotid rõivahoius järelvalveta. Kui eraldi garderoobiteenindajat selleks jaoks pole, võid vajadusel garderoobi ka lukku panna ning võtme pidevalt nähtaval oleva turvamehe kätte anda.

7. Mida teha, kui kõik külalised saabuvad korraga?

Kui kõik külalised saabuvad üritusele korraga, näiteks bussidega, on oluline tegevuskava ja töötajate paigutus eelnevalt läbi mõelda. Proovi leida lahendus, et garderoobis teenindamine oleks võimalikult kiire, näiteks palu appi muidu peosaalis töötavat personali peo alguseks ja lõpuks. Samuti oleks hea, kui garderoobi ees oleks ooteruum, et külalised ei peaks õues seisma. Võimalusel väldi olukorda, kus peokoha välisuksed on inimeste sisse saamiseks pärani lahti ja garderoobi puhub talvel külm tuul. Nii võivad külmetuda nii värskelt üleriided ära andnud külalised kui ka garderoobiteenindajad.

8. Millist informatsiooni vajavad garderoobitöötajad?

Nagu eelnevalt mainitud, informeeri garderoobitöötajaid sellest, kuidas käituda numbrite kadumise korral. Samuti vii teenindajad kurssi ürituse ajakava, tualettide asukoha ja muude korralduslike elementidega. Tihtipeale on garderoobitöötajad üritusele saabuja jaoks esimene kontakt ja mida rohkematele küsimustele nad vastata oskavad, seda parem esmamulje osalejatele sündmusest jääb.

9. Millised nõuded on garderoobiteenindajate töötingimustele?

Kuigi on oluline, et garderoob oleks lukus või kogu aeg valve all, võimalda pikematel üritustel garderoobitöötajatele puhkepause, kas või tualetti minekuks või kiireks suitsupausiks. Kui garderoobis on vaid üks inimene, pane enne ürituse algust paika, kes teda vajadusel asendab. Ära unusta ka istumisvõimalust, et töötajad saaksid jalgu puhata.

Kui garderoob asub telgis või välisukse lähedal, paigalda garderoobi võimalusel radiaator, soojapuhur või muu küttekeha. Samuti teavita töötajaid, et nad teaksid soojalt riietuda.

Kokkuvõte

Et saaksid ennast üritusel hästi tunda, vali riietus, mis sobib nii ürituse iseloomu, määratud riietumisstiili kui ka sinu enda isikupäraga. Seejuures ära unusta, et sa ise ennast valitud rõivastes hästi tunneksid. Parima tulemuse saamiseks soovitame riietus välja valida vähemalt paar päeva enne ürituse toimumisaega, nii jõuad selle vajadusel pesta või värskendada. Kui oled stiilipeole minemas ja kodus sobivat riietust pole, on heaks lahenduseks kostüümi laenutamine.

Ürituse korraldajana on sul vaja mõelda ka garderoobile ja riidehoiule – et külalised saaksid oma ülerõivad ja jalanõud mugavalt peo toimimisajaks ära anda. Pea meeles, et talvel tuleb riiete ja jalanõude jaoks rohkem ruumi varuda ning turvalisuse tagamiseks peaks keegi pidevalt garderoobis viibima või sel silma peal hoidma.